Är du en serviceinriktad, framåt person som vill jobba i gränslandet mellan IT och verksamhet?

Har du erfarenhet av agila verksamhetskritiska IT-förändringsprojekt och brinner för systemlösningar?

Vill du arbeta med att fånga upp behov och krav rörande utveckling, som du översätter till tekniska lösning?

Är du analytisk och vill hantera incidenter och problem som uppstår i produktionsmiljön i nära samarbete med leverantör?

Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Newsec erbjuder

Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en dynamisk miljö med stora möjligheter till utveckling såväl personligt som yrkesmässigt. Du får en möjlighet att vara en del av ett roligt och framgångsrikt företag där nyfikenhet uppmuntras. Newsec arbetar kontinuerligt med att skapa goda förutsättningar för medarbetarnas utveckling och trivsel och har flera år i rad valts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Rollen och dess centrala uppgifter

Som Solution Specialist på Newsec arbetar du med hur tekniska tjänster och verksamhet interagerar för att tillsammans uppnå bästa möjliga lösningar. Tillsammans med dina erfarna och kunniga kollegor kommer du ha ett tätt samarbete och blir avgörande för att nå framgång. Teamet arbetar med utveckling, test, implementering och underhåll av system och integrationer samt med felsökning och support av olika affärssystemsplattformar. I uppgifterna som Solution Specialist kommer du att:

  • Hantera incidenter och supportärenden
  • Utveckla, konfigurera och anpassa lösningen i enlighet med tekniska specifikationer.
  • Ta fram lösningsdesign och teknisk kvalitetssäkring ihop med Solution Manager
  • Bedöma genomförbarheten av affärslösningsbehov och kravhantering

Enheten Financial and Operational Services inom Digital Business Solutions (DBS) består idag av ca 11 anställda.

Arbetsuppgifter och ansvar

I rollen som Solution Specialist kommer du att arbeta med att definiera tekniska standarder och säkerställa att IT-stöd stödjer Newsecs verksamhetsbehov. En central del i rollen kommer vara Incident- och Supporthantering. Utveckling, förvaltning och integration av tekniska tjänster mot olika affärssystemen i samarbete med Solution Manager. I rollen ingår även Problem management, analys och förbättringsarbete samt delta i projekt. Du kommer stötta i både i 2nd och 3rd line support. Du kommer bland annat arbeta med att agera beställare och kravställare av utvecklings- och förvaltningsaktiviteter, arbeta med att koordinera och hålla i den löpande dialogen med leverantörer Vidare sätter du dig snabbt in i verksamheten och utmaningar för att kunna vara rådgivande och stödjande genom att föreslå lämpliga tjänster, lösningar och koncept.

Vem söker vi då?

Personliga egenskaper vi söker är god samarbets- och kommunikationsförmåga. Vi söker människor som välkomnar förändring och är lösningsorienterade. Du vill få saker gjorda och du vill göra det med kvalité och ordning och reda i fokus. Att prioritera vad som är viktigt är helt naturligt för dig. Du är affärsinriktad och analytisk med god förståelse för hur värde skapas i verksamheten. Du tycker om att hantera komplexa kravbilder, incidenter och supportärenden. För att trivas ser vi gärna att du är en naturlig nätverkare som trivs med att interagera med olika delar av företaget. Du är strukturerad, analytisk och har en pedagogisk ådra. Du har förmågan att se helheten men kan gå ner på detalj när det behövs. hålla ihop uppdrag och delta i projekt.

Erfarenhetskrav

Du har erfarenhet av att arbeta med att leda utrednings- och utvecklingsarbete som har en tydlig koppling till områden IT/system och integration.

Dina kvalifikationer

  • Vi ser att du har en högskole- eller magisterutbildning inom IT-inriktning, systemvetare eller motsvarande
  • Förståelse för affärssystem
  • Goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska är ett krav
  • Kunskap av att arbetat med kravhantering
  • Problem management och analys
  • ITIL och Incident Management

Meriterande:

  • Erfarenhet av finansiella system så som Unit4
  • Erfarenhet av fastighetsbranschen, Property & Financial Management
  • Agile och SNOW/Service Now
  • Nya integrationer och utdata mot olika leverantörssystem

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Newsec med Aliby och ansvarig rekryteringskonsult Thandi Schüler, +4673 074 25 03 thandi.schuler@aliby.se. eller Lars Ohlson +4670 588 81 75 alt lars.ohlson@aliby.se

I rådande semestertider kommer din ansökan att behandlas när vi är tillbaka i augusti. Vid frågor tveka inte att höra av dig. Vi önskar dig en fin sommar!

Mer om Newsec

Newsec – the Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och hyresgäster ett brett utbud av tjänster inom förvaltning (Property Asset Management) och rådgivning (Advisory). Bolaget grundades 1994 och är idag ett partnerägt bolag med ca 2 000 medarbetare fördelade på samtliga sju länder i Norden och Baltikum. Newsec har ca 600 miljarder kronor under förvaltning, tecknar årligen hyresavtal om ca 1 000 000 kvadratmeter, genomför transaktioner om ca 50 miljarder kronor och värderar fastigheter till ett underliggande värde av ca 1 750 miljarder kronor. Vi strävar efter att bygga en känsla av laganda och är stolta över att ha hög medarbetarnöjdhet och en personalstyrka med både erfarna experter och unga talanger. I den årliga fristående medarbetar-undersökningen ”Great Place to Work” har Newsec sedan 2010 rankats som en av Sveriges bästa arbetsplatser.  Läs mer om kunden här