Cervera idag är inte Cervera igår. De har gjort en fantastisk resa det senaste året och nu ska de växla upp ytterligare och det står bl.a. en internationalisering på agendan.

Är du datadriven ut i fingerspetsarna? Frodas du i analys av stora datamängder? Vill du var en del av att skapa beteendemässig såväl som attitydmässig lojalitet? Tycker du att magkänsla kan vara bra när man spelar på lotto? Vill du vara en del av att införa och bygga morgondagens lojalitetsprogram hos en marknadsledande aktör?

Cerveras ambition är att alltid vara kundernas förstahandsval. Centralt för att uppnå detta är Klubb Cervera och underliggande kunddata. Som CRM Specialist ska du leda arbetet med analys och utveckling av datan som syftar till att utveckla relevans och lojalitet. 

Känner du igen dig? Varmt välkommen att läsa vidare!

 

Rollen

Genom data och utforskande analys kommer du arbeta med att identifiera och nyttja möjligheter för att utveckla vårt CRM-arbete på olika sätt. Du kommer skapa analystabeller mot olika datakällor och arbeta med många moderna programmeringsspråk och analysverktyg, inte minst R. Voyado är vår CRM plattform.

Ditt arbete kommer drivas av både formulerade behov, men också hypotesdrivet med målet att identifiera nya insikter och tidigare ej kända samband. Det ställs därför krav på dig att du kan arbeta både strukturerat men också kunna ta mycket egna initiativ i ditt arbete. 

Mål är som bekant viktigt för att lyckas och i den här rollen är målet att fortsätta stärka och utveckla Cerveras kundklubb för att skapa hög attityd- och beteendemässig lojalitet där ökad relevans kommer att vara en framgångsfaktor. Idag mäts framgången så klart i relevanta nyckeltal såsom frekvens, NPS för klubben, antal medlemmar, antalet aktiva medlemmar och självklart medlemsförsäljning. Men du kommer givetvis vara med och skapa morgondagens nyckeltal och KPI:er.

Du vill vara med på en fantastiskt spännande tillväxtresa där CRM är en avgörande framgångsfaktor. Rollen som sådan ansvarar för framtagning och analys av all data kopplat till CRM. Du ingår i ett fantastiskt team och rapporterar till Marketing Director Erika Dalle.

Ansvarsområden

Du ansvarar för analyser och insiktsarbete i form av kundenkäter som omvandlas till affärsnytta. Du ansvarar för marketing automation, scoring och segmenteringsmodeller. Sist men kanske roligast så är du delaktig i att starta nya kundklubbar på nya marknader! 

Du kommer hantera stora mängder strukturerad och ostrukturerad data och arbeta med att genomföra utforskande analys och prediktiv modellering. I vårt CRM-team blir du en central person inom data och utforskande analys och tillsammans med verksamhet, IT-utveckling och drift kommer du arbeta med datadriven tjänsteutveckling och med flera olika typer av operativa analytiska applikationer.

Att just synliggöra klubbens potential är en central del i jobbet och du kommer att använda resultat och interna insikter samt skapa nya värden i klubben. Allt utifrån att Cervera ska vara förstahandsvalet för medlemmarna!

 

Vad krävs av dig då?

Utbildning är viktigt för att ha rätt grund och tänk så en eftergymnasial sådan är ett krav. Företrädelsevis med inriktning mot matematik/ statistik eller teknik/ ekonomi. Vi ser att du har ett par års relevant arbetslivserfarenhet av CRM med tydligt fokus på att arbeta datadrivet och förändringsarbete snarare än förvaltande.

Du har en mycket hög analytsik förmåga och är starkt affärsmässig, dvs kunden är alltid i fokus.

Du har mycket goda tekniska kunskaper och intresse för just teknik och analys. Du behärskar R väl då det är vårt språk inom CRM. I gengäld kan vi utlova en gedigen palett av olika datakällor samt marknadsledande datakvalitet och data warehousemiljö.

Sist men ack så viktigt är att du har erfarenhet av att bygga upp Marketing Automation. 

Vem är du?

På Cervera är vi ambitiösa och engagerade så det behöver du också vara:) För att lyckas skapa den magi som är målet söker vi dig som är analytisk, datadriven, affärsmässig, kreativ och så klart ska du brinna för lojalitet i alla dess former. 

Intresset för det kommersiella kan inte understrykas nog så vi tar det en gång till. Att ditt hjärta bultar för teknik och analys tar vi för givet, ja alla siffror, metoder och modeller som tekniskt kan understödja affären helt enkelt.

Att testa sig fram och att våga göra fel ingår i jobbet. Envishet, struktur, nyfikenhet, passion, integritet och en stor portion kreativitet är utmärkande för den vi söker. Tänk en blandning av Pippi & Anders Tegnell😊.

När det är dags att jobba IRL med riktiga människor post Corona så har Cervera sitt huvudkontor i nya fräscha lokaler på Östermalm i Stockholm, så där är du placerad när du tröttnat på teams:)

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Cervera med Aliby. Vill du veta mer kontakta ansvarig rekryteringskonsult Eric Mannheimer på 0706-296808 alt eric.mannheimer@aliby.se.

Är du redo så är det bara att trycka på knappen!

Mer om Cervera

Cervera är Sveriges ledande aktör inom kvalitetsprodukter till köket, hemmet och presentbordet med försäljning online och ett 70-tal butiker runt om i Sverige. Vi på Cervera vill göra matlagningen, och umgänget i hemmet, enkel och lustfylld med hjälp av ett modernt utbud som håller för ett långt och händelserikt liv. Vår ambition är att inspirera, utmana, förenkla, vässa och förbättra.

2020 blev ett rekordår för Cervera, e-handeln växte med 181 procent.

2021 har fått en flygande start för Cervera med en tillväxt på 32 procent totalt och där omsättningen online fyrdubblades. Läs mer om Cerveras framfart här