Svevia AB samarbetar med Aliby för att rekrytera en tjänsteområdesansvarig inom integration till sin IT organisation. Söker du en spännande och utmanande förändring- och transformationsresa? Vill du vara med och skapa, utveckla och leda Svevias integrationsarbete? Då är det dags för dig att dela väg med Svevia!

Om tjänsten

Som tjänsteområdesansvarig integration kommer du att vara övergripande ansvarig för integrationsområdet. Du brinner för integration, vill ständigt utvecklas och håller dig i teknikens framkant.

I rollen som tjänsteområdesansvarig integration ansvarar du för att:

  • Ta fram tjänstebeskrivning, förvaltning- och utvecklingsplan
  • Budget och strategi
  • Löpande leveransstyrning av driftleverantör och andra externa parter
  • Identifiera förbättringsområden samt koordinera och styra vidareutveckling och uppgraderingar inom tjänsteområdet
  • Stöd till verksamheten i frågor rörande tjänsteområdet integration

Tjänsten tillhör enheten Infrastruktur & Drift, som i dagsläget består ax sex medarbetare, ett team som på sikt kommer växa ytterligare. Du kommer ha ett nära samarbete med dina närmaste kollegor på IT samt övrig verksamhet inom Svevia.

Svevias IT-drift är outsourcad, och applikationerna driftas både hos huvudleverantör och i SaaS-lösningar, organisation består av ledar- och beställarroller. Svevias IT organisation består i dagsläget av ca 25 medarbetare fördelade på tre enheter: Infrastruktur och Drift, Utveckling och IT-strategi.

Vem söker vi?

Vi söker en person med god kunskap om och lång erfarenhet av att arbeta med integrationer och integrationsverktyg. Du kommer bland annat arbeta i BizTalk samt kringliggande MS-produkter och tjänster. Du bör ha datamodellförståelse och har du en bakgrund som utvecklare eller kunskaper om molntjänster (gärna Azure) är det meriterande.

Personen vi söker har en eftergymnasial utbildning inom IT alternativt arbetslivserfarenhet inom integrationsområdet som bedöms vara likvärdig. Det är önskvärt att du har tidigare erfarenhet av arbete i en medelstor/stor organisation där IT-driften varit outsourcad. För att trivas och lyckas i rollen har du ett stort driv och är inte rädd för att ta ansvar och visa riktning. Som person är du lösningsorienterad med god förståelse för hur en fråga kan vara en del av ett större sammanhang. Du är kvalitetsmedveten och duktig på att säkerställa informationsflöden.

Samverkansytorna i den här tjänsten är många så god kommunikation på olika nivåer är nödvändigt. Du bemöter kunder, leverantörer, chefer och övriga medarbetare i verksamheten på ett lyhört och förtroendeingivande sätt.

Du uttrycker dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift. Tjänsten är placerad i Solna Stockholm, alternativt i Landskrona Skåne.

Svevia erbjuder dig

Svevia kommer kunna erbjuda dig en stor frihet under ansvar. Du kommer få vara med och påverka och bidra med dina styrkor till organisationen – där tydliga mål, värderingar och vision är vägledande. Ditt arbete kommer att vara en viktig del i att nå dessa på rätt sätt. Svevia är en modern, och agil arbetsplats, med fina lokaler i öppna kontorslandskap. Du kommer att få arbeta på ett ledande, innovativt och framåtsträvande företag som vill mycket mer.

Utöver en riktigt intressant och stimulerande tjänst så erbjuder Svevia en bra marknadsmässig lön, schyssta pensions- och friskvårdsavtal.

Ansökan

Känner du att beskrivningen kan passa in på dig- var god kontakta nedan ansvarig rekryteringskonsult för tjänsten Lars Ohlson, 0705 – 88 81 75, lars.ohlson@aliby.se.