Att data är det nya Klondike har inte undgått någon. Men det krävdes både tur och skicklighet för att faktiskt få fram guld, så är det med data också 🥇

Alright, data är alltså potentiellt guld, men om man inte får till en datadriven organisation som skapar värde anpassat för just sitt företag så står man med tom sil och hacka i handen.⛏️

När vi på Aliby lyssnar på våra konsulter och kunder som lyckas skapa datadrivna organisationer ser vi ett par nycklar för att vaska fram det bästa:

🤖Bygg en kultur där datadrivet beslutsfattande är normen och kompetensutveckling viktas lika högt som teknikinvesteringar.

🚀Att bara samla data är som att spela finns i sjön. Kartlägg istället vilken data ni har och vad kan den ge er för information och var i verksamheten den kan användas. Kundupplevelse, produktutveckling, marknadsföring och försäljning and the list goes on.

🤖Skapa en miljö där experiment och innovation uppmuntras, där misslyckanden ses som lärande, och där team känner sig trygga i att dela med sig av sina insikter och idéer.

🚀Främja ett agilt arbetssätt för att snabbt kunna anpassa er till förändrade marknadsförhållanden och kundbehov.

Och glöm inte att det är människan som skapar värde oavsett hur datadrivna ni blir 😍

Behöver ni hjälp att komma vidare kommer vi gärna ut med hackan och ser vad vi kan få fram tillsammans.

#dataisgold #datadrivendecisions #thepinkcompany #borndigital #aliby
#agilemethodologies

Vill du veta mer om hur detta kan gynna dig som kund, konsult och kandidat, hör av dig till Eric Mannheimer på 0706-296808 alt eric.mannheimer@aliby.se

Läs mer om born digital här